tag:blogger.com,1999:blog-4103542353399923422.post2133559459558278368..comments2023-05-26T17:11:57.547+02:00Comments on De Bak: Strada versus SeiranWilco Pomperthttp://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-4103542353399923422.post-82254300388573206702013-07-12T21:44:22.883+02:002013-07-12T21:44:22.883+02:00De Ligbakfiets! 26 inch was voor mij geen optie, t...De Ligbakfiets! 26 inch was voor mij geen optie, te korte beentjes. Toch is voor mij de Seiran ook bijna een bakfiets. Er kan zooooveeel op mee.Wilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4103542353399923422.post-50734687474854711182013-07-12T19:44:11.961+02:002013-07-12T19:44:11.961+02:00... en die plek op mijn linker onderbeen is nog st...... en die plek op mijn linker onderbeen is nog steeds zichbaar. Maar nu na ruim twee jaar wel een heel stuk minder. Ik smeer er niets meer op, hooguit een beetje bodylotion maar geen homeopatische of medicinale smeerseltjes. Ach, het hoort bij mij, het is mijn "oorlogswond", altijd goede gespreksstof zodra mensen het zien.<br />Soms denk ik terug aan de zonnige dagen dat ik op de Seiran reed. Wellicht iets te snel aangeschaft, achteraf had ik misschien toch liever een 26 inch Seiran gehad. Puur vanwege de ruimere keus aan banden. Als ik nu weer een open ligger zou aanschaffen zou het er eentje zijn met heel veel praktische, waterdichte bergruimte. Voor vakanties om zo "hup" de hele handel erin te knikkeren en te kunnen vertrekken op een lange reis. Misschien heb je 'm weleens voorbij zien komen op mijn weblog: <br /><br />http://questeritus.blogspot.nl/2012/09/bikes-local-transportation-for-those.htmlRobert-Janhttps://www.blogger.com/profile/01470942965631148115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4103542353399923422.post-69883703787230773592013-07-09T15:48:13.006+02:002013-07-09T15:48:13.006+02:00Je hebt helemaal gelijk mbt onze blanke huidjes, w...Je hebt helemaal gelijk mbt onze blanke huidjes, ware het niet dat ik 's ochtends om 7 uur opstap en 's middags na 5 uur weer terugfiets. De zonkracht is 's morgens verwaarloosbaar, 's middags wel sterker, maar die 15 tot 20 minuten zijn meer bedoeld tussen 12 en 4. Wilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4103542353399923422.post-66129553452405567832013-07-09T09:13:09.639+02:002013-07-09T09:13:09.639+02:00Open fietsen met een lekkere warme luchtstroom lan...Open fietsen met een lekkere warme luchtstroom langs je heen en het zonnetje op je huid is idd fijner dan in een stroomlijn zitten nu. <br /><br />Maar teveel zon is ook wel een 'element' waartegen je beschermd moet worden dus ik zou voor een langere rit dan een uur toch wel de velomobiel pakken. Voor aanmaak van voldoende vit D door zonlicht heb je bij sterk zonlicht als blanke immers maar 15-20 minuten nodig met alleen de armen en hoofd ontbloot. <br /><br />Ik heb er wel aan gedacht daar waar ik zoveel moeite wil doen de stroomlijn te verbeteren ( gaten dicht ) andersom ook wenselijk kan zijn, nl snelhied inleveren voor meer koellucht/betere luchtstroom door de velomobiel. Feitelijk 'zomerkappen' die werken als luchthappers. <br /><br /><br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com