De enige fietsers die ik tegenkwam waren enkele Fransen op weg naar de bollen. Toen ze voorbij gereden waren zag ik vanuit mijn spiegel dat er snel van de achterkant van de Strada een foto werd gemaakt. Daarna heb ik ze toen nog even gesproken en uitleg gegeven over een 'velomobile'.
Enkele foto's. De brug is goed te 'nemen' voor velomobielen, de bochten zijn niet scherp.
Beschrijving door de aannemer;
Een bijzonder onderdeel binnen het project is de aanleg van een fietsbrug met een lengte van 130 meter over de A4 in het verlengde van de Geniedijk. Tijdens het productieproces van deze brug heeft men koper, nikkel en chroom toegevoegd aan het staal waardoor zich in het gebruik een ondoordringbare oxidatiehuid (een laag van roest) vormt. Dit sluit het oppervlak af van zuurstof, waardoor het materiaal niet verder roest. Er is gekozen voor dit bijzondere karakter van de brug omdat het goed aansluit bij de militaire historie van de dijk. De Geniedijk maakt uit van de stelling van Amsterdam, een verdedigingslinie rondom de hoofdstad. Het eerste deel van de brug is inmiddels geleverd en blijft op het bouwterrein liggen om voor te roesten, voordat de brug geplaatst wordt.
Aanrijroute richting A4. |
dat ziet er uitnodigend uit
BeantwoordenVerwijderenZeker, die platliggende leuning ogen vriendelijk.
BeantwoordenVerwijderenMaar Cordonstaal? Hopelijk weten ze wat ze doen. Zal wel vlekken geven beneden....
Toch leuk dat er zoveel aandacht aan een fietsbrug wordt gegeven.
Er komen er steeds meer van met die lengte.
Goede ontwikkeling.
Ik ben er in ieder geval blij mee.
VerwijderenEven iets rechtzetten : het is Corten-staal....niet Cordon-staal.
BeantwoordenVerwijderenMooie Foto's trouwens !!
Dank je Bram, de met de meest simpele smartphone gemaakt.
Verwijderen