Ik vind fietsbruggen leuk, hieronder nog wat foto's:
Brug bij Utrecht CS, niet toegankelijk voor velomobielen.
Daphne Schippersbrug Utrecht, met afdaling over het dak van een school.
Pagina's
▼
vrijdag 17 november 2017
zondag 5 november 2017
Met de Goudse Liggers op stap - auntiehelen
Auntiehelen is een Nederlands werkwoord dat betekent dat je veel, lekkere stukken taart eet. Dat heb ik vandaag gedaan. Op deze mooie zondag heb ik met de Goudse Liggers een ronde gereden door het Groene Hart. Het was mijn eerste keer met deze club en ik moet zeggen, het smaakt naar meer.
's Morgens, iets voor 10 uur, vertrok ik vanuit Utrecht. Een prachtige tocht bracht mij in ruim anderhalf uur op de Markt in Gouda.
Omdat er pas om 12 uur verzameld zou worden, besloot ik even lekker een cappuccino te bestellen, en nog eentje. Er waren nog 6 stukjes chocoladetaart beschikbaar, mmm, bij mijn vertrek nog 5.
Ik had Erwin een appje gestuurd en verwachtte hem, of een van de andere liggers, wel voorbij te zien komen. De telefoon had ik even aan de oplader gelegd, en was benieuwd na het taartje hoe laat het was. Kwart over twaalf ??? Waar was iedereen??? Ik ging de telefoon ophalen, Erwin belde net. Ben jij nog steeds in dat café? Ja, dat was ik, 'wij zijn al vertrokken, maar ik kom je halen'. Vijf minuten later stond Erwin op de stoep en kon ik ook vertrekken. Gezwind gingen wij door Gouda, en na ongeveer een half uur pittig doorfietsen kwamen we bij de rest van de groep. Een mooie opkomst, ik telde 14 deelnemers. We reden richting de Rottemeren, daar ging het even mis. De groep brak in tweeën en we zagen velomobielen over een dijk in de verte rijden. Dat ging niet goed, maar uiteindelijk kwam alles weer bij elkaar.
Via Berkel en daar even heerlijk in een restaurant om even met z'n allen een appeltaart te nuttigen.
Na de stop verder richting Zoetermeer. Het weer werd wat onbestendiger, maar het bleef droog, de buien vielen rond ons.
Over die prachtige fietsbrug.
Iets verder kreeg ik een probleem, mijn ketting voelde raar. Snel bleek dat de tiewrap, die de kettingbuis vasthoudt, gebroken was en dat was snel te repareren. Uiteindelijk besloten Erwin en ik af te haken bij Stompwijk en van daaruit terug te rijden naar Hoofddorp en Zaandam. Een heerlijke tocht van 140 kilometer.
's Morgens, iets voor 10 uur, vertrok ik vanuit Utrecht. Een prachtige tocht bracht mij in ruim anderhalf uur op de Markt in Gouda.
Omdat er pas om 12 uur verzameld zou worden, besloot ik even lekker een cappuccino te bestellen, en nog eentje. Er waren nog 6 stukjes chocoladetaart beschikbaar, mmm, bij mijn vertrek nog 5.
Ik had Erwin een appje gestuurd en verwachtte hem, of een van de andere liggers, wel voorbij te zien komen. De telefoon had ik even aan de oplader gelegd, en was benieuwd na het taartje hoe laat het was. Kwart over twaalf ??? Waar was iedereen??? Ik ging de telefoon ophalen, Erwin belde net. Ben jij nog steeds in dat café? Ja, dat was ik, 'wij zijn al vertrokken, maar ik kom je halen'. Vijf minuten later stond Erwin op de stoep en kon ik ook vertrekken. Gezwind gingen wij door Gouda, en na ongeveer een half uur pittig doorfietsen kwamen we bij de rest van de groep. Een mooie opkomst, ik telde 14 deelnemers. We reden richting de Rottemeren, daar ging het even mis. De groep brak in tweeën en we zagen velomobielen over een dijk in de verte rijden. Dat ging niet goed, maar uiteindelijk kwam alles weer bij elkaar.
Via Berkel en daar even heerlijk in een restaurant om even met z'n allen een appeltaart te nuttigen.
Na de stop verder richting Zoetermeer. Het weer werd wat onbestendiger, maar het bleef droog, de buien vielen rond ons.
Iets verder kreeg ik een probleem, mijn ketting voelde raar. Snel bleek dat de tiewrap, die de kettingbuis vasthoudt, gebroken was en dat was snel te repareren. Uiteindelijk besloten Erwin en ik af te haken bij Stompwijk en van daaruit terug te rijden naar Hoofddorp en Zaandam. Een heerlijke tocht van 140 kilometer.
woensdag 1 november 2017
Een gemodificeerde demper
Twee weken geleden heb ik een demper van Peter de Rond gemonteerd. De reden voor de zoektocht naar een nieuwe demper was dat ik mij langzamerhand steeds minder veilig begon te voelen in 'De Bak'. Ik vond dat de fiets stuiterde, soms resoneerde, de bochten reden minder strak. Ik had zelfs een keer dat ik de controle over het achterwiel kwijtraakte doordat de achterkant heen en weer te stuiteren op een slecht stuk weg. Kortom er moest iets gebeuren.
Mogelijk een goed alternatief, maar ook wat prijzig is de Risse demper. Maar als het goed is ongetwijfeld de investering waard. Wim Schermer heeft aangeboden er mee te testen en, als het uitkomt, ga ik daar graag van gebruikmaken. Wat mij tegenstaat is echter dat deze demper elke 10.000 kilometer gereviseerd moet worden, tenminste dat heb ik begrepen.
Vriend Erwin, Tante Lies, attendeerde mij op de gemodificeerde demper van Peter de Rond. Aangezien de kosten beperkt zijn een interessante optie, dus besteld. Op het Herfsttreffen heb ik er nog met Allert over gesproken, hij zag er weinig voordelen aan.
Maar nu mijn ervaringen. Belangrijkste resultaat: Ik voel mij weer veilig in de fiets. De algemene stabiliteit en de bochtenstabiliteit is sterk verbeterd. De fiets rijdt veel strakker. Heeft dit te maken heeft met de aanpassingen van Peter de Rond, of met een betere demping van de nieuwe demper? Ik durf het niet te zeggen, maar ik ben er blij mee.
Mogelijk een goed alternatief, maar ook wat prijzig is de Risse demper. Maar als het goed is ongetwijfeld de investering waard. Wim Schermer heeft aangeboden er mee te testen en, als het uitkomt, ga ik daar graag van gebruikmaken. Wat mij tegenstaat is echter dat deze demper elke 10.000 kilometer gereviseerd moet worden, tenminste dat heb ik begrepen.
Vriend Erwin, Tante Lies, attendeerde mij op de gemodificeerde demper van Peter de Rond. Aangezien de kosten beperkt zijn een interessante optie, dus besteld. Op het Herfsttreffen heb ik er nog met Allert over gesproken, hij zag er weinig voordelen aan.
Maar nu mijn ervaringen. Belangrijkste resultaat: Ik voel mij weer veilig in de fiets. De algemene stabiliteit en de bochtenstabiliteit is sterk verbeterd. De fiets rijdt veel strakker. Heeft dit te maken heeft met de aanpassingen van Peter de Rond, of met een betere demping van de nieuwe demper? Ik durf het niet te zeggen, maar ik ben er blij mee.