woensdag 31 oktober 2012

Oktober

Net de 1000 kilometer niet gehaald. De teller stopte op 994 kilometer. Een korte vakantie en een zakenreis zorgde ervoor dat ik anderhalve week geen kilometer gereden heb. Die 6 missende kilometers waren best gelukt in deze dagen.
De 194 kilometer naar Dronten heen en weer telde natuurlijk hard aan. Maar ik ben vooral gewend aan het woon-werk verkeer en reis. De wekker gaat iets na 6 uur en om 10 over 7 zit ik op de pont over het Noordzee kanaal. Eerst een stuk over een fietspad met geleidelijke bochten richting Amsterdam-Sloterdijk. Via een weg, evenwijdig aan de nieuwe Westrandweg richting Amsterdam Nieuw-West. Een wat bochtig parcours. Daarna via de Lutkemeer polder, op de nominatie om bedrijvenpark te worden, richting Lijnden. Een paar 180 graden bochten en een helling en van daaraf rechtstreeks naar Hoofddorp. Ruin 26 kilometer enkele reis. Ik zou nog wel wat bochten willen missen, maar ben tevreden met de route.

2 opmerkingen:

  1. dat schiet lekker op Wilco.
    Ik ga ook maar verder van m,n werk wonen , kan ik ook langer in de fiets zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wilco,
    het kan ook anders...scheelt je een paar haakse bochten en een 180 graden bocht
    je krijgt er drie 'lopende' bochten voor terug en helaas 1 haakse.....
    maar de klim op de terugweg wordt wellicht makkelijker......

    Als je de brug over bent (op je heenweg) die je de Haarlemmermeer in brengt, kan je (ipv de 180-er naar links) helemaal naar beneden rijden. Op de T-splitsing ga je rechtsaf onder de weg door. Dan rij je zo recht mogelijk door het het bedrijvenpark. Aan het eind maak je een slinger (rechts/links) het fietspad tussen de huizen door. (je bent dan al in Lijnden). Bij de Hoofdvaart ga je naar links en kan je naar Hoofddorp.
    Op de terugweg scheelt het dat je nu de brug op kan rijden in een rechte lijn en dat je niet halverwege een vervelende bocht hebt.

    take care

    M

    BeantwoordenVerwijderen