dinsdag 18 augustus 2015

Toeval op reis

Tijdens mijn reis naar en door Frankrijk hebben er op mijn reis weer een aantal toevalligheden voorgedaan, of in ieder geval een paar gebeurtenissen die ik bijzonder vond.
Ik schreef eerder al over Sylvana, die ik vlak voor Ieper tegenkwam met zoon. Wij bleken jaren via de mail gecommuniceerd te hebben. Zij werkte echter in Griekenland en ik in Amsterdam. Zij was met de fietsbus naar Tours gereden en fietste terug met haar zoon naar Nederland.
Ook bijzonder vond ik de ontmoeting met de Franse wereldreiziger/fietser. Hij was inmiddels vier jaar onderweg en dit was zijn laatste dag. Hij zou die dag voor het eerst zijn familie weer zien. Hij had nog nooit een velomobiel gezien, maar volgens mij was zijn fiets inclusief bepakking zwaarder dan die van mij.
Aan de kust, op een dagtripje kwam ik Joan tegen. Eigenlijk had ik niet zoveel zin om te fietsen, maar ging toch. Joan kwam uit tegengestelde richting en draaide om toen ik net weer een heuvel begon te beklimmen. Ik had eigenlijk ook niet zoveel zin om te praten, maar zij gaf aan ook een velomobiel gehad te hebben en toen was mijn interesse gewekt. Zij bleek de partner van Dirk-Jan Hoek. Via hem heb ik het verschijnsel velomobiel leren kennen. Ik kwam hem regelmatig tegen op de pont en ik was geïnteresseerd. Uiteindelijk is de ontmoeting met Dirk-Jan mede de aanleiding geweest om een velomobiel te kopen. Zij was op vakantie geweest met Dirk-Jan en ging, via een omweg, fietsend naar huis.
Een paar dagen later, aan de kust bij Etretat, kreeg ik op een krijtrots een visioen. Het visioen was zo helder dat ik het zelfs op de foto kon zetten. Wat moet ik hiermee? Wat wil dit zeggen?



In Saint-Quentin kwam ik Wim en Lydia tegen uit Bennekom. Zij fietsten de frontlijn route. Wim bleek 25 jaar in Zaandam gewoond te hebben, waaronder ook een paar jaar op het Zaaneiland waar ik woon. Hij vertelde mij dat hij de verhuisdatum gemakkelijk konden onthouden, aangezien dat op 9/11 was. Dat was de dag dat wij onze spullen aan het inpakken waren. Wij zijn een dag later naar het Zaaneiland verhuisd en we woonden dus 200 meter van elkaar af.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Wilco,

    DF staat voor DiamantFrame. Ik denk dat je een teken krijgt dat je terug moet naar de Bukfiets, en het hele fenomeen velomobiel vaarwel moet zeggen. ;-)

    Het visioen telt overigens pas als het drie nachten achtereen in je dromen terug is gekomen; dan is het een teken dat Hogere Machten je iets proberen duidelijk te maken.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wilco,

    Een hele kunst dat die man daar de wereld mee rond gefietst is! En dat op slechts 4 jaar..........Chapeau!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri,

      Hij heeft eerst 2 jaar over de wereld gereisd zonder fiets. De laatste 2 jaar reist hij met fiets door Europa.

      Groeten,

      Wilco

      Verwijderen