vrijdag 27 september 2019

Vakkenvullen

Nee, geen nieuwe baan...

De afgelopen tijd heb ik niet gepost. En aantal redenen, maar eigenlijk is alles gerelateerd aan overbelastingsverschijnselen na een hectisch eerste halfjaar. Het overlijden van Erwin en het overlijden van mijn vader een paar weken later lieten hun sporen na waarna ik een hele drukke periode op werk heb gehad. Collega's vonden dat ik mij er goed doorheen sloeg, maar uiteindelijk werd het toch allemaal wat teveel.

Vermoeid en inspiratieloos kon ik niet echt meer schrijven.

Nu had ik begin juni wel twee weken vrij en ik ben toen met 'De Bak' na het Grenslandtreffen een dikke week op pad geweest in Duitsland. Een mooie tocht gehad, globaal vanuit Dronten richting de Rijn bij Emmerich, daarna de rivier gevolgd tot Wesel en van daaraf de Lippe in oostelijke richting gevolgd. Via Muenster naar de Weser, deze een stuk gevolgd en vervolgens richting de Elbemonding vlakbij Hamburg. het Waddeneiland Amrum, mijn doel, was niet haalbaar meer in verband met de eerdere pech. Geen probleem, misschien volgende zomer met Petra. Van daaraf weer terug via Oldenburg en Coevorden. Verrassingen waren er ook op deze reis. Vooral de 'zweefpont' van Osten vond ik bijzonder. Er schijnen er maar 8 in de wereld te zijn. Of de zweefpontbaas 'schipper' is weet ik niet. Vanwege ijs in de winter, getijdenverschil en zeilboten die vroeger over deze route moesten was een gewone pont niet geschikt. Vroeger heeft er blijkbaar ook een zweefpont gehangen onder de brug bij Maarssen over het Amsterdam-Rijnkanaal voor traag landbouwverkeer. Maar hersteld was ik daarna niet.




Verder ben ik in juli ook nog een paar dagen op stap geweest, en een keer met LOL meegefietst. En verder peddel ik door.

Het gaat momenteel wel weer een stuk beter. Ik voel me grotendeels hersteld en ben weer volop aan het werk. Veel op reis, helaas niet met 'De Bak'. Wel ben ik begonnen met het verzamelen van de hokjes via Strava. Roef heeft dit volgens mij een beetje in gang gezet. Leuk om te doen en je komt nog eens ergens. Alhoewel, als je er 1 keer geweest bent, hoef je er niet meer heen.

Cluster op 4 september, dag van aanmelding

Cluster 23 september

Cluster 26 september

6 opmerkingen:

  1. Hoi Wilco,

    Je bent weer "online" en voelt je beter, dat is goed om te horen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar sluit ik me bij aan. Wel jammer dat je een puzzeltocht verkiest boven een koers van Meewind, het groene investeringsfonds. Maar als je je partner een soort vakantie aan wilt bieden ook wel weer begrijpelijk!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mick, in dat investeringsfonds heb ik jaren geleden geïnvesteerd, dat lijkt mij belangrijker. En die puzzeltocht, kom ook eens gezellig een weekendje naar een ligfietstreffen, heel gezellig. Hard gefietst wordt er niet, maar ik ga ook nog 250 kilometer heen en weer fietsen. Dus dat wordt mij Mee- en Tegenwind koers.

      Verwijderen
    2. Overmorgen Wilco, overmorgen. En met de roets!

      Verwijderen
  3. Je hoeft toch ook niet perse iets te posten....maar je maakt altijd wel mooie omgevings foto's :-))

    Sommige plaatsen waar jij bent rondgereden in Belgie en Frankrijk ken ik alleen van auto en motor vakanties. Het is nog nooit in mij opgekomen dat de mogelijkheid bestaat dat je daar fietsend kunt komen ! Dus heb je bij mij in ieder geval het idee in mijn hoofd gebracht dat ik dat ook een keer zou kunnen ( en willen ) doen.

    Doch, ik heb wel een hekel aan fietsers op nationale autowegen ( 80-100 km/u ) in het buitenland.

    Ik fiets zelf dan ook altijd over fietspaden of landwegen maar ik merk dus langzamerhand dat je ook zo ver kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen