vrijdag 2 januari 2015

2015

Ten eerste wil ik iedereen een heel goed en gezond 2015 toewensen. Ik hoop jullie komend jaar allemaal weer tegen te komen.
Speciaal hoop ik natuurlijk mensen met gezondheidsproblemen weer op de weg te zien!

De terugblik hou ik kort. In het totaal heeft 'De Bak' 12101 kilometer kunnen bijschrijven. Nog nooit reed ik zoveel fietskilometers in een jaar tijd.

Februari en maart heb ik weinig gefietst vanwege knieproblemen. Helaas zijn die nog steeds niet helemaal over. Mijn rechterknie blijft dik, maar met fietsen heb ik geen last. Volgens de huisarts heelt tijd alle wonden. Ik ben wel wat ongeduldig.
Mei was een topmaand, ruim 1600 kilometer. In die maand ben ik alleen een weekje op pad gegaan naar Calais en Ieper. Dit was echt een hoogtepunt. Van huis weg, met slecht weer en wind tegen, maar onderweg werd het alleen maar beter. Iets meer dan 1000 kilometer gefietst. Dit jaar wil ik weer zo'n project ondernemen. Misschien nu naar Noord-Duitsland. Ook zo'n gebied dat ik helemaal niet ken.
In juli en augustus een rondje Moezel als onderdeel van de vakantie, mooi langs de Rijn en de Moezel gereden, afgezien in Luxemburg en over Vennbahn weer terug naar huis.
De andere maanden waren meestal woon-werk verkeer plus wat uitjes, zoals Paas- en Herfsttreffen, Cyclevision en de Oliebollentocht.

We gaan elkaar volgend jaar weer tegenkomen!





15 opmerkingen:

  1. leuke foto wilco rij je zoooo van je zaanse eiland af

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi wilco , jij ook de beste wensen en veel gezondheid gewenst voor het nieuwe jaar , Noord duitsland zijn wij met het rondje denemarken geloof ik ook doorgekomen en vond ik erg mooi .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, hoop je binnenkort weer eens te zien en spreken.

      Verwijderen
  3. Hoi Wilco, wij zitten ook te denken aan Duitsland en dan wellicht met een rondje over Funen en Lolland in Denemarken (even kijken wat haalbaar is qua dagafstanden over een halfjaar - wil trainen naar 150 km). Het merengebied boven Berlijn lijkt me ook erg mooi en Vorpommersche aan de Oostzee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In denemarken word 150 per dag moeilijk als je over de fietspaden gaat daar , dat zijn namelijk vaak grindpaden en dat gaat langzaam en zwaar

      Verwijderen
    2. Hoi Belle, er zijn zoveel mooie plekken. Gaat het beter met je knie?

      Verwijderen
    3. Bedankt voor de reacties. In Google Maps meteen de route gecheckt in Denemarken: geen grintpaden. Ziet er meer uit als in Nederland: aparte fietspaden of zo'n rode strook langs de weg. Alles asfalt. Knie gaat prima. Vandaag 50 kilometer gefietst.

      Verwijderen
    4. Hoi Belle, heb ook wel eens gefietst van Funen naar Kopenhagen, heel goede herinneringen aan, ook qua fietsroutes. Funen heeft soms wel pittige hellinkjes.

      Verwijderen
  4. In een stripverhaal zou jouw foto goed bij die van Mooi geel... op 12 december passen, alsof je zo achter hem aan zou gaan. Mooie foto en, o ja, gezegend 2015

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja grappig inderdaad. Heb er weer even voor teruggekeken. Paul maakt echt prachtige foto's.

      Verwijderen
  5. Mooi beeld: je weet nooit wat voor je ligt. Ook van mij de beste wensen voor 2015 en veel aangename fietskilometers.
    Het noorden staat bij mij op verlanglijstje. Friesland is vanuit Gent al een heel eind. Denemarken zou er ook nog bij kunnen, maar alles hangt af van tijd en weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan, dat geldt voor mij ook. Ook ik heb beperkte tijd, maar zo'n weekje per jaar wil ik proberen er in te houden.

      Jij ook veel aangename fietskilometers!

      Verwijderen
  6. Hoi Wilco,

    Ook voor jouw en de jouwen een gezond en gelukkig 2015 toegewenst, met vele veilige kilometers!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen