woensdag 13 september 2017

Code geel, code oranje, code rood

Code geel was het vanmorgen tussen Hoofddorp en Leiden, daar kwam 'Tante Lies' voorbij. Code oranje was het volgens het KNMI in alle westelijke en noordelijke provincies. Maar code rood kwam alleen voor tussen Zaandam en Hoofddorp, daar kwam 'De Bak' voorbij.

Overigens werd vlak voor mijn eindbestemming mijn kap met geweld van 'De Bak' gerukt, stuiterend over de weg naar een akker aan de overkant verdween mijn kap. Lekker op de fietsschoenen door de prut. Er bleek een zijraampje verdwenen en mijn vizier houder was ook gevlogen. Die knip ik vanavond wel weer. Een paar krassen op de bovenkant was de enige verdere schade. daar kan ik wel mee leven. Maar er moet natuurlijk wel wat gebeuren, velcro is niet voldoende.

Gelukkig heeft Tante een oplossing.

Maar zelf heb ik er ook een oplossing bedacht:


9 opmerkingen:

  1. Was je niet bang dat de lege Bak door de wind omver- of weggeblazen zou worden.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik stond 10 meter verderop onder een viaduct. Het was echt even een vlaag.

      Verwijderen
  2. Stoer hoor, Kanjer heeft overdag binnen gestaan, ik ben s avonds pas gaan rijden, maar toen kwam de regen wel met "bakken" uit de hemel ;-). Was dat ook jouw werk? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'S morgens kwam het met bakken naar beneden, 's avonds was het zonnig.

      Verwijderen
  3. Stormwind en velomobielen gaan niet goed samen, niet de schuld van de kap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Quezzzt, de oorzaak zit hem in versleten Velcro. De Bak trilde nauwelijks met deze wind. Ik heb veel heftiger meegemaakt. Een Quest is een ander verhaal :-)

      Verwijderen
    2. Onzin Quezzt t/m 8B geen probleem.

      Verwijderen
  4. Mijn Strada bleef toch ook lekker binnen, nadat die bij de vorige storm door een windvlaag van de oprit waaide ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch aan een df gaan denken, veel minder zijwindgevoelig dan een Q, kap zit gehaakt onder de rand dus geen problemen met versleten velcro, stabiel vizier zonder stangetjes.

    BeantwoordenVerwijderen