donderdag 22 augustus 2013

Fietser.be en ligfiets.be

Voor mijn werk zit ik een ruime week in Gent. Ik heb nog even gedacht heen en weer te gaan met 'De Bak', maar ik moest teveel spullen meenemen en ben dus met de auto gegaan. Het was al weer wat langer geleden dat ik hier was, maar wat een leuke stad is het. Na het werk 's avonds de toerist uitgehangen, heerlijk met het zomerse weer.



Een verwijzing naar www.fietsersafstappen.nl


Vanavond door de stad geslenterd en tot mijn verbazing kom ik langs een ligfietswinkel. Hup, even naar binnen, ik heb immers ook nog een ligfiets. Eigenlijk was het al na 6 uur, maar een fietsenmaker lijkt soms altijd wel te werken, dus hij was nog open. Het in Nederland bekende assortiment was ook hier te vinden. Daarnaast werden Bromptons verkocht.



Nu ik de smaak te pakken had door naar Fietser.be, de verkoper van de WAW. Het bordje gaf aan dat het bedrijf tot 6 uur geopend was, helaas ... Ik liep door en ... ik zie iemand naar buiten komen, toch nog even kijken, en ja hoor, ook om 7 uur waren hier nog mensen te vinden. Kon ik toch nog even naar binnen.

En ik moet zeggen: ik ben best onder de indruk. Het materiaal van de WAW's is een carbon/kevlar mengsel, wat hartstikke dun, maar blijkbaar oersterk is. Verder is hier ook een 'rolkooi' van gemaakt, zodat je bij kantelen beschermd bent. Bij velomobiel.nl is het materiaal hard en kan barsten. Bij de WAW werd met een losse neus diverse keren keihard op de betonnen ondergrond geslagen en geen barstje te zien. Bij de Strada zou het allang 'stront aan de knikker' zijn.
Wat ik miner handig vond was de beperkte bagageruimte en dat bij een lekke band achter moet je de achterkap loshalen.





Mannen van Fietser.be: heel erg bedankt, ik vond het heel leuk om langs geweest te zijn.

2 opmerkingen: