zondag 5 januari 2014

Rondje Bergen, bezoek Wim Schermer


Net na nieuwjaar een paar dagen doorgebracht in een huisje in Bergen. Wat opviel was het aangename zachte weer. Op 3 januari bleek het zelfs record warm te zijn geworden. Ik had zonder toerkap kunnen  rijden. Heen via de duinen, gepland via de recreatieve functie in de fietsrouteplanner. De keuzes zijn soms vreemd, recreatief is recreatief. Direct van huis wordt er een onhandige omweg aangegeven, die me uiteindelijk weer op de dijk naar Westzaan brengt. Heel recreatief. Via de oude Noorder IJ- en Zeedijk richting Beverwijk en uiteindelijk de duinen in. Met stukjes fietspad die ik niet kende. 

De Noorder IJ- en Zeedijk kronkelt door Noord- Holland

Terug langs Bergen en via de Koedijker vlotbrug, die goed over te steken viel en dwars door Alkmaar, altijd leuk. 

Nabij Bergen

Nabij Bergen, het lijkt wel voorjaar

Koedijker vlotbrug

Via Wim Schermer gereden. Ik wilde graag nog een nieuwe nekrol. Had hem even gebeld, moest binnen een half uur weg, maar ik kon er binnen het kwartier zijn, dus ik was welkom. Uiteindelijk hebben we denk ik nog wel anderhalf uur gekletst, onder genot van een kopje koffie. Allemaal slimme oplossingen voor soms kleine problemen werden besproken. Ik heb van alles gezien en de velotilt kwam natuurlijk ook ter sprake. 


2 opmerkingen: