woensdag 16 oktober 2019

Van Amrum naar Amrum - 3

Als ik op reis ben, dan verzin ik onderweg vaak allerlei alternatieven. Een mogelijk alternatief was om een nachtje extra op deze camping te blijven en een rondje Hameln te doen langs de beide oevers van de Weser. Het zou ongeveer 120 kilometer zijn. Maar het noorden bleef ook trekken en ik besloot op de breken. Bovendien zou ik Amrum dan zeker niet gaan bereiken. Het bleek het begin van een wat saaie dag. Ik mis toch een heuveltje zo nu en dan.
Snel kwam ik via mooie fietspaden en wegen in de buurt van Porta Westfalica.

Mooie paden langs de Weser


Toeristisch pontje over de Weser

Een plaatsje met Romeinse naam, maar geen Romeinse roots. Het ligt op de plek waar een smalle doorbraak van de Weser door een heuvelrug heeft plaatsgevonden. Op de heuvelrug kijkt een pompeus monument van Keizer Wilhelm uit over dit strategische punt.

Keizer Wilhelm Denkmal
 
Terugkijkend richting de Weser doorbraak door de heuvels

Daarna is het voorbij met de heuvels en ik rij de Noord-Duitse Laagvlakte in. De rivier doet een beetje denken aan de Maas qua grootte en inpassing in het landschap. Vaak wat verscholen in de diepte.


De wind blaast stevig uit het zuiden en de talrijke fietsers die ik in tegengestelde richting tegenkom hebben het zwaar. Bovendien is het bewolkt en een stuk koeler. Eerst langs Minden. Het stadje verbaast door een paar honderd meter lange, bijzondere brug, over het Weserdal. Ineens zie behoorlijk schip over de brug varen. Het blijkt de kruising te zijn met het Mittelland kanaal. Via een enorm sluizencomplex kan met 12 meter stijgen of dalen om de oversteek te maken.

 
Uitzicht vanaf het aquaduct

Vanaf Minden voert een perfect fietspad in noordelijke richting naar Petershagen waar ik aan de koffie ga. Ik kom hier ook nog wat andere fietsers tegen. Van daaraf gaat de route wat van de Weser af en rij ik door een soms licht golvend landbouwgebied. Ineens zijn daar de windmolens, van die mooie klassieke.

Weg met mooie uitzichten
 


Verder gaat het in noordelijke richting. Het aardige is dat ik de streek totaal niet ken. Niet dat het hier zo mooi is, maar het stadje Nienburg doet zeker verrassen. Prachtig historisch plaatsje waar ik ook nog even mijn boodschappen kan doen.





Verder richting het noorden, over soms rottige smalle tractorwegen. de zon schijnt inmiddels weer volop.



Meibomen onderweg

Na nog even totaal verkeerd gereden te zijn beland ik op Campingplatz am See. Een wat verlopen camping, maar prima voor een nacht. En bovendien kon ik er wat eten met een alcoholvrij bier erbij. De beheerder gaf aan dat hij eerder een groep velonauten uit het Ruhrgebied op doorreis had gehad. Ik had ruim de plek en alles kon goed droogwaaien. 

De 7e ster is bijgeschreven


Campingplatz am See

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je Adri, overigens geschreven in Oslo.. Groeten vanuit jouw hoofdstad.

      Verwijderen
  2. Hallo en welkom bij Spotcap Global Loan Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een leningadviseur.

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? heb je een lening nodig voor verschillende doeleinden? als uw antwoord ja is, zal ik u adviseren contact op te nemen met mijn bedrijf via | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben, omdat we uitstekende leendiensten over de hele wereld bieden.

    We bieden allerlei soorten leendiensten aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen aan en u kunt ook tot 15 miljoen euro lenen. Mijn bedrijf helpt u bij het bereiken van verschillende doelen met een breed scala aan leenproducten.

    We weten dat het verkrijgen van een legitieme lening altijd een groot probleem is geweest Voor mensen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​lening met eigen vermogen van hun lokale banken of andere financiële instellingen te krijgen vanwege hoge rente tarief, onvoldoende onderpand, verhouding schuld / inkomen, lage credit score of andere redenen.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien waar en wanneer u die nodig heeft.

    Wij bieden 24-uurs lening van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & Ontvang in een oogwenk een reactie.

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws, en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN FROM A GENUINE FINANCE COMPANY LAST WEEK. Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    I am Mrs,Leores Jazbel by name, I live in United State Of America, who have been a scam victim to so many fake lenders online between November last year till July this year but i thank my creator so much that he has finally smiled on me by directing me to this new lender who put a smile on my face this year 2020 and he did not scam me and also by not deceiving or lying to me and my friends but however this lending firm is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gave me 2% loan which amount is $900,000.00 united states dollars after my agreement to their company terms and conditions and one significant thing i love about this loan company is that they are fast and unique. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine. If you need a genuine loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Call/Text: +1(415)630-7138 Email: drbenjaminfinance@gmail.com

    When it comes to financial crisis and loan then BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE is the place to go please just tell him I Mrs. Leores Jazbel direct you Good Luck.......................

    BeantwoordenVerwijderen