zondag 3 maart 2013

Lexan afdekscherm

Naar aanleiding van mijn eerdere bericht over mijn 'probleem' met de klapperende schuimkap gaf Maarten Sneep mij als tip om een lexan afdekstrip te maken.
Vrijdag ben ik bij kunststoffenhandel De Graaf in Zaandam langs gegaan voor een stukje lexan. Kreeg het zo mee. Mooie service!
Inmiddels heb ik de afdekstrip gemonteerd. Vanmiddag ga ik testen of het werkt.

Eerst met karton een mal gemaakt, en vervolgens de lexan globaal, ruim, geknipt. 


 Spiegels eraf.


Lexan afdekstrip gemonteerd. Spiegels er weer op.

Grappig dat de kleur van de foto zo verandert door de schuimkap.

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er al erg netjes uit. 't is dat ik altijd zonder deksel rijd, anders naam ik het idee over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zoiets. Ik heb zelf de flapjes buiten de spiegeltjes korter gehouden, om te voorkomen dat die ook gaan klapperen. Overigens zal er water onder de strip komen, en daar kan je wat algengroei verwachten. Kan geen kwaad, ziet er alleen vies uit. Even eraf halen en je veegt het zo weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inkorten kan altijd nog. Had inderdaad gezien dat jouw 'flapjes' wat korter waren.

    BeantwoordenVerwijderen