maandag 22 mei 2017

We zullen zien

Op 21 april heb ik een meniscus operatie gehad en het herstel gaat goed. Inmiddels een maand verder en ik loop redelijk en ik fiets. Ik ben veel weg voor mijn werk, dus het is soms even wat kilometers pakken, zoals vanavond op mijn vouwfiets door het glooiende pajottenland.
Meteen na de operatie voelde ik dat de pijn in de knie weg was. Natuurlijk zat ik onder de pijnstillers en was alles goed ingepakt. Ik wil dan snel herstellen. Na mijn eerste fysiotherapie bezoek drie dagen later werd mij verteld dat ik best een rondje rond het huizenblok mocht strompelen met mijn krukken. De dag erop liep ik twee kilometer, waarvan de helft zonder stokken. Niet zo slim, maar dat ben ik ook niet, dagenlang spierpijn gehad. Trouw elke dag mijn fysio oefeningen gedaan. Een week na de operatie mocht ik weer fietsen, eerst op de hometrainer, daarna voor het echie. Inmiddels fiets ik pijnvrij. Afgelopen vrijdag eerst 2 uur op de pijnbank bij de fysio, daarna ben ik naar mijn ouders heen en weer gefietst, een slordige 60 kilometer. Geen centje pijn, mijn knie voelde eigenlijk zelfs beter daarna. Ik fiets wel vooral op souplesse, dus de snelheid ligt wat lager. Ik begin ook steeds beter te lopen.

Kortom, ik heb weer plannen. Vanaf Hemelvaart tot en met Pinksteren ben ik vrij en dan wil ik een aantal dagen in de fiets stappen voor een kloostertochie. Gewoon een aantal dagen ontspannen fietsen om even tot jezelf te komen. Even weg van de wereld. Geen 200 kilometer per dag, maar maximaal 150 :-). Waar ik heen ga? Richting het noorden. Waar ik uitkom? Geen idee. Een tentje mee, een Bak vol kampeerspullen en misschien aan het einde van de week nog naar de LOL tocht vanuit Zutphen. We zullen zien..

12 opmerkingen:

  1. Fijn te lezen dat het weer goed gaat met fietsen! Komt "De Bak" tenminste ook weer eens aan de bak.......
    Veel plezier op je geplande tochtje, en niet overzetten!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri, het is zo lastig om te bepalen wat 'teveel' is. Eigenlijk merk ik dat alleen achteraf. Dan wordt mijn knie weer dikker. Het is een beetje zoeken. Jammer dat ik je niet kan ontmoeten tijdens de overdracht van je Quattrovelo. Ik heb familieverplichtingen.

      Verwijderen
  2. Mooi, fijn dat de ingreep je vooruit brengt. Een meniscus is wat dat betreft iets wat snel kan herstellen. Met het kraakbeen in mijn knie ben ik langer bezig geweest (veel meer vocht in de knie dan bij een meniscus-ingreep, begreep ik van mijn fysiotherapeut).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb echt het gevoel er op vooruit gegaan te zijn. Het maakt me echt blij.

      Verwijderen
  3. Veel plezier, fijn dat je weer kunt fietsen!

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, hoe gaat het met de artrose van tante Lies?

      Verwijderen
    2. Met Tante gaat alles goed hoor.

      Groet
      Erwin en Tante Lies

      Verwijderen
  4. Hoi Wilco, naar het Noorden is in Middenmeer een mooi stukje om te oefenen en de kans dat ik thuis ben is momenteel vrij groot, koffie thee of iets anders is er dan altijd, ik wacht af.
    Gr, Pé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mmm, Pe, dat ik daar niet aan gedacht heb, ik zou dat leuk vinden, maar of dat gaat lukken weet ik niet. Ik had bedacht via het binneland te gaan, maar misschien ga ik dit omzetten. Ik kom namelijk graag een keer langs.

      Verwijderen
  5. Je zult niet als enige Noord Hollander hoeven LOL-len. Ik ben dat ook van plan op een roeifiets met rood achterwiel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen