maandag 17 juni 2019

Herdenking

Afgelopen 1 juni hebben we tijdens het Grensrijders treffen het ongeval en het overlijden van Erwin herdacht. Erwin zou op die dag jarig geweest zijn en het toeval wilde dat op deze dag opnieuw een treffen in Roermond werd georganiseerd door de Grensrijders. Erwin zou 56 geworden zijn. Na de tocht, die door Oliver was uitgezet ging het leeuwendeel van de velonauten mee naar de plek van het ongeluk. Een indrukwekkende stille tocht, ik voelde me helemaal stil worden van binnen. Oliver had namens de Grensrijders een bloemstuk geregeld, dat mooi paste in het bagageruim van een QV. Bij aankomst heb ik de aanwezigen toegesproken en de bloemen gelegd. Ik heb daarbij aangegeven dat het niet alleen om Erwin ging, maar ook om andere velonauten die we de afgelopen tijd hebben verloren, onder andere in Duitsland.

Ik wil alle aanwezigen bedanken voor dit prachtige eerbetoon. Speciale dank natuurlijk aan de Grensrijders, die dit mogelijk hebben gemaakt.






2 opmerkingen:

  1. Deze post had ik even gemist Wilco, maar ik vind het een heel mooi gebaar, niet alleen als herdenking aan Erwin maar inderdaad ook aan de andere velovaarders die ons door een noodlottig ongeval ontvielen.

    BeantwoordenVerwijderen