zondag 13 maart 2016

Zomer?

De zon schijnt uitbundig en de verwachtingen voor de komende dagen zijn mooi. De sneeuw is weg en zullen we mogelijk tot komend najaar niet meer zien. Meteen komt lentegevoel omhoog. De zomerbanden moeten er omheen. Gisteren heb ik dus de Shredda's er maar eens omheengelegd. Langzamer dan een Marathon Plus schijnt bijna niet te kunnen, dus ik verwacht aanzienlijk hogere snelheden, want, ze zouden snel moeten zijn. Vandaag maar eens proberen. Idee was om langs de zuidkant van het Noordzeekanaal richting Haarlem te rijden via 'De Bretten'.


De Bretten

Zicht op Halfweg

Op weg naar Haarlem



Haarlem is een mooie stad en ik wilde wel een door het mooie centrum fietsen. Even de aandacht trekken. Langs de Sint Bavo over de Grote Markt.


Amsterdamse Poort
Smalle straatjes
Langs de Sint Bavo
Sint Bavo

Daarna misschien naar 'Het Kopje van Bloemendaal', om eens wat klimmeters te maken en daarna zie ik wel.
Ik kan ik mij niet herinneren dat ik ooit wel eens eerder over 'Het Kopje' gefietst bent. Best steil, maar niet lang, maar het is zowaar een een weg met een haarspeldbocht.  Ik wist niet dat we die hier hadden. De afdaling is mooi, en is behoorlijk lang, ik daal minder hard af dan ik had gekund, omdat ik de weg niet ken. Een prachtig glooiende weg.


Omhoog naar 'Het Kopje'
Dit was de afdaling

Qua snelheid, ik merk eigenlijk gaan verschil, de Shredda's staan op 5 Bar, rijden comfortabel, maar niet sneller (denk ik) dan de Marathon Plus. Misschien heeft het met de temperatuur te maken, het is namelijk koud. Rij ik de eerste helft cabrio, op de terugweg gaat het dekentje erop.

8 opmerkingen:

  1. Herkenbare laatste regel. Ging bij mij vandaag niet anders. Ook cabrio vertrokken, maar op de helft ging het deksel er maar weer op. Toch frisjes.

    Wat betreft de Shredda's. Misschien gaan ze er bij mij over een maandje weer onder. Aan de andere kant bevallen de Marathon Greenguards me na een maandje eigenlijk best goed. En ze zijn heel wat goedkoper als de Shredda's. Is de snelheidswinst het waard :)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, die snelheidswinst merk ik niet, maar mogelijk heeft dit nog met de temperaturen te maken.

      Groeten, Wilco

      Verwijderen
  2. Hoi Wilco

    Dat kopje rijd best leuk, ben er al een tijd niet meer geweest, er zijn daar wel meer klimmetjes te vinden, kan je oefenen voor als je weer eens naar de Mosel gaat

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Shredda's (250 g) zijn een stuk lichter dan de Marathon+ en Greenguards, dat zou je b.v. in het accelereren kunnen merken. En de Shredda's zijn soepeler wat op ruw wegdek verschil zou kunnen maken. Maar vergelijken blijft lastig. Ik heb een extra lichte Quest van 28 kg en dat rijdt als een speer met Shredda's en Almotion.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Piet, ze zijn inderdaad een heel stuk lichter. Het zijn zeker comfortabele banden.

      Verwijderen
  4. Hoi Wilco,

    Stiekem aan het trainen om een Noorwegen trip te maken? ;-))
    Die zomerbanden wacht ik nog even mee, het zou in theorie al kunnen, ik rijdt ook weer al weken op kaal asfalt hier. Maar je weet maar nooit, overdag wat dooi kan wat natte plekken geven onderweg, en 's nachts durft het nog goed onder nul gaan, dus de spikes blijven nog tot april......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou ik best willen Adri, maar de afstand in combinatie met beschikbare tijd is helaas een probleem. Maar is best een wens...

      Groeten, Wilco

      Verwijderen