zaterdag 17 maart 2012

Toch maar een nieuwe ketting

Ondanks alle schoonmaakwerkzaamheden afgelopen week heb ik er toch maar weer een nieuwe ketting omheen laten leggen. Afgelopen woensdag maakte de ketting een onheilspellend geluid en één van de schakeltjes bleek half door te zijn. De fietsenmaker in Hoofddorp heb ik nog een schakel laten vervangen, maar de kettingloop bleek niet meer optimaal. Thuis alles nog eens goed nagekeken en het bleek dat de geleider bij geleide wieltjes voor de ketting wat verbogen was. Hoe? Joost mag het weten. In ieder geval zorgde dit er voor dat de ketting enigszins tordeerde, wat de kwaliteit van de ketting zeker niet ten goede komt. Nadat ik eea weer rechtgebogen had leek de ketting er toch niet al teveel zin meer in te hebben. Dus vandaag naar Koos van der Knaap van Maia Ligfietsen in Dordrecht getogen. Ik had bedacht om vanmorgen een stuk in de richting te gaan fietsen en een deel met de trein. De LF route richting Haarlem bleek gestremd (net als het treinverkeer naar Haarlem trouwens), dus uiteindelijk via de Haarlemmermeer naar Leiden gereden. Daar op de trein naar Dordt en naar Koos op de fiets. Een dag bij Koos is altijd een feest. Ik beschouw dit als een uitje. Koffie drinken, gezellig kletsen en natuurlijk de fiets repareren. Koos raadde een nieuwe ketting aan, die heb ik er meteen maar op laten zetten. Verder nog wat andere zaken, en toen weer terug. Koos gaf nog een route naar Rotterdam aan. Ik dacht echter de trein vanuit Dordt te nemen en vanuit Rotterdam dan nog een stuk op de ijzeren ezel te klimmen. Maar een fietsbordje deed mij van mening veranderen. De aankomst in Rotterdam blijft spectaculair. Heerlijk dagje uit en mijn fiets is weer klaar voor het voorjaar. Bijna 100 km weggetrapt.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten