zaterdag 23 november 2013

Bewijs dat u geen computer bent

Veel velomobielbloggers hebben de 'bewijs dat u geen computer bent' functionaliteit aan staan. Ik niet! Ik vind het een heel irritante gewoonte dat iedereen dat maar aanzet. Heb ik net een reactie op een post geschreven, moet er ook nog een getal en fictief woord worden ingevoerd. Het woord is soms lastig lezen, gaat wel eens fout, en een iPad maakt de leesbaarheid ook al niet handiger. Uit eigen ervaring weet ik dat deze functionaliteit niet nodig is. Misschien voor een enkeling, met veel pageviews, zal dit nuttige diensten leveren om allerlei spam te voorkomen. Voor de meesten onder ons, met maximaal een paar duizend views per maand, is dit absoluut overbodig.

Beste medebloggers, ZET DEZE FUNCTIONALITEIT ALSJEBLIEFT UIT, tenzij het echt niet anders kan.

12 opmerkingen:

  1. Goed idee! Ik heb dit al lang geleden uitgeschakeld en ontvang nog steeds geen spam oid.

    Maar eh Wilco, je hebt 't zelf nog wel aanstaan hoor ;-) Echt waar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is dat echt zo, heb ik het zelf aanstaan ??......?..

      Verwijderen
    2. Is het een standaardinstelling? Ik heb het in ieder geval nooit bewust aangezet?

      Verwijderen
    3. Of ik kan mij dat niet meer herinneren.

      Verwijderen
  2. Hallo Wilco,

    Inderdaad, helemaal mee eens! Ik heb het zelf in het begin aangehad, en uitgeschakeld op verzoek van Wim Huisman. ( Roeifietser en Quest XS )
    Ook ik heb geen last van spam tot nu toe, zoveel vieuws heb ik ook niet natuurlijk. Dat Wim Schermer het wel nodig heeft is begrijpelijk, die heeft veel meer vieuws dan alle bloggers samen denk ik.

    Groeten, Adri.

    P.S. Paul heeft echt gelijk Wilco! Je hebt het nog steeds aanstaan! Foei!!!!!!!!!☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Wilco,
    Ook ik vind het onvriendelijk en oervervelend. Ik heb het een tijdje uitgeschakeld maar al gauw had ik tussen de 10 en 20 spamberichten per dag. Ik ga het toch weer proberen uit te schakelen.
    Bij jou staat het overigens ook aan.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Wim, ik had in mijn oorspronkelijke stukje jouw naam als mogelijke uitzondering staan, omdat ik weet dat jij veel spam ontvangt. Voor zover ik weet heb ik de verificatie nooit zelf aangezet, ik vraag mij dus af of het een standaardinstelling is. In ieder geval direct uitgezet :-)

      Verwijderen
  4. Klopt helemaal, ik heb daar echt een hekel aan :) Je moet het inderdaad actief uitzetten.

    Ik zit tussen de 2 en 5 spamberichten per week, maar ze worden allemaal keurig tegengehouden door Blogger; dus ik begrijp het probleem niet zo goed. Ik bedoel hiermee, dat ik er dus geen last van heb en op mijn blog zijn deze berichten ook niet te zien.,1x per maand verwijder ik ze met 2muisklikken. Valt dus allemaal wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wilco het staat standaard aan....

    Je moet het bewust uit zetten. Ik heb me er al op aangepast die verificatie gewoon in te kloppen en te verversen als ik er niets van kan brouwen. Zonder is natuurlijk veel makkelijker.

    Bij mij staat is - als het goed is - niet aan en ik heb geen last van spam of andere rotzooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inmiddels dus ook uitgezet en ik hoop dat veel mensen mij volgen! Groet, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen