woensdag 16 april 2014

Naar een verjaardag

Vandaag naar de verjaardag van mijn pa. Vandaag is hij 76 geworden. Een hele leeftijd, maar hij is gezond en actief, dus je hoort mij niet klagen. Op deze prachtige dag natuurlijk met "De Bak". Ook moest er nog een cadeau gekocht worden, maar ik had er alle vertrouwen in dag dit onderweg zou lukken. Ze willen binnenkort naar Dresden en omgeving, daar heb ik uiteindelijk in Alkmaar een reisgids voor gevonden.

De fietstocht was heerlijk, met de zon. Ik kwam helemaal rozig thuis. Eerst nog wel wat fris.

Op de terugweg, nabij Wim Schermer twee velonauten gepasseerd. Beide hadden een wit vehikel. Kwamen ze bij Wim vandaan?

Onderweg typisch Hollandse foto's gemaakt in, naar mijn mening, de mooiste tijd van het jaar. Een kleine 80 kilometer gefietst.

Tussen de tulpen bij Limmen
In Limmen hebben ze zelfs een Hortus Bulborum, een tuin met meer dan 4000 verschillende soorten bollen. Niet dat ik daar ga kijken hoor. Ik krijg nog jeuk aan mijn handen als ik al denk aan het bollenpellen wat ik vroeger als scholier deed.

Het Heilooër Witte Kerkje 

Een fietsenteller in Alkmaar. 
Ik kan mij niet herinneren dat ik eerder zo'n fietsenteller had gezien. Overigens leek dit alleen om het fietsverkeer de stad in te gaan, want de cijfers uitgaand uit Alkmaar waren anders, het totaal zo'n 50.000 lager was en er waren pas 814 fietsers de stad uit gereden.

Enkele binnenkruiers aan de Hoornse Vaart
Binnenkruiers vind je alleen in Noord-Holland. Er is dus niet zo'n hekwerk met een wiel aan de achterkant van deze molen.

Uitzicht op Oudorp

Mijn nichtje in "De Bak". Ik was vergeten uit te leggen waar de rem zat. Niet zo handig..

De Dijk van de Schermer. Overal zie je molens.

Ursem

Fruitbloesem in Graft. Er was hier geen nachtvorst.
 
De koeien zijn weer in de wei.


5 opmerkingen:

  1. Volgens mijn tante Mijna, die aan de Friescheweg woont, klopt er geen moer van die teller. Hij heeft wel een beste schep geld gekost schijnt het.

    En nog gefeliciteerd met je pipa!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik er zo over nadenk verbaast mij dat niets. De dagstand rond 1200 uur is 1130, dat betekent nog geen 100 fietsers per uur, dwz 1,7 fietser per minuut. Lijkt mij erg weinig, ook als je de nacht eruit haalt en het aantal fietsers per dan moet verdubbelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je vader Wilco!
    Een mooi stukje Noord-Holland dat je laat zien met je foto's!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Adri, je weet nooit hoe het met je ouders gaat op deze leeftijd, dus je moet ze koesteren.
      De foto's zijn gemaakt met mijn mobiele telefoon. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit.

      Verwijderen
    2. Prachtige foto's.... wat voor een mobiele telefoon heb je?

      Verwijderen