zondag 9 juli 2017

Wilco heeft een herinnering gedeeld

Precies 5 jaar geleden heb ik de glimmende Strada afgehaald. Gerrit, Marcel en Robert-Jan kwamen mij ophalen en begeleiden vanuit Dronten, een hele goede herinnering. Inmiddels staat de fiets na bijna 52000 kilometer weer bij de mannen in Dronten voor onderhoud. De glans is er inmiddels een beetje vanaf, maar ik rijd nog prima in mijn 'man cave'. 











11 opmerkingen:

  1. Nu ben jij Wilco en een aantal anderen een actief gebruiker van je velomobiel, maar die is nog van de "vorige generatie" en relatief zwaar en minder geavanceerd. ( minder stijf, oudere generatie componenten enz )

    Dat maakt mij nieuwsgierig waarom jij nog met je Strada rondrijdt. Ik doe dat ook nog ( Quest dan ) maar gebruik mijn velomobiel lang niet zo intensief. Voor iemand die dat wel doet wegen de voor en nadelen zwaarder : je voelt ze iedere km.

    Nu weten we allemaal dat degenen die onmiddelijk van model wisselen zogauw er weer eentje is best wel tekenen vertonen van materialisme ( nee jij niet Adri :-) en je daar zeker niet aan hoeft mee te doen. (Hoewel het wel goed is voor de velomobiel industrie :-)

    Maar al dat nieuws weerstaan dat er wat lichters, stijvers, snellers is laat bij mij weleens de neiging opborrelen de Q te verruilen voor iets moderners. De nutteloosheid daavan ( deze heeft amper een halve Wilco ster in 4 jaar tijd ) weerhoud me dan. Hoe zit dat bij jou ? Kun je echt tevreden zijn met een verouderd model dus al dat nieuwe "geweld" ? Vertel me de waarheid :-)

    En indien wel, zou je ooit retrofitting overwegen ? Je oude Strada later voorzien van techniek die nieuwere Strada's nu krijgen indien mogelijk. Zoals een stijver frame in de neus, eem frame van carbon, 10 ipv 9 versnellingen enz enz...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. na 5 jaar heb je toch een band met je fiets. waarom wisselen voor iets jonger en misschien beter als die oude getrouwe het nog zo goed doet.
      De mijne is meer dan 6 jaar en het kan altijd beter. Maar samen hebben we bijna 7 sterren binnen.
      Wat als je nu een nieuwe fiets koopt en het is een maandagmodel met allerlij gebreken. dan ben je nog verder van thuis en zal je de oude getrouwe ros best wel missen.


      Verwijderen
    2. Hoi Quezzzt,

      Ik rij nog met de Strada rond omdat het voor mij een redelijk ideale fiets is. Ik kan mijn kampeerbagage er in kwijt, het is niet de snelste fiets, maar zoals Birger zegt, je bouwt er een band me op. Ik had met mijzelf afgesproken er minimaal 50000 kilometer mee the rijden, Daar ben ik nu. Ik heb een quattrovelo geprobeerd, dat is hem niet voor mij. DF vind ik te klein, hoe lekker hij ook rijdt, dus ik rij nog even door.

      Groeten, Wilco

      Verwijderen
    3. Dank je voor je antwoord. Ik begrijp daaruit : niet iedere verniewing is een verbetering. Of de verbetering niet groot genoeg om vervanging zinvol te maken.

      Als dat niet zo was, zou niemand getrouwd blijven :-)))

      Verwijderen
  2. En die "aero staart" op Allerts auto...ik meen altijd een tikje ergernis te zien als ik met mijn auto een onderdeel kom halen. 2,3 ton gewicht, allemaal dikke en zware meedraaiende assen onder de auto vanuit een tussenbak en dus een parasitaire weerstand van heb ik jou daar....en een 3.5 l motor uit de jaren 80 van de vorige eeuw...is luchtweerstand een factor die verwaarloosbaar is :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat glimmen ze mooi als ze nieuw zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De glans is er inmiddels wel een beetje af..

      Verwijderen
  4. Hoi Wilco,

    Ik ga mee met Paul, wat glimt ie mooi! Niet te geloven, maar ook Strada-BOB heeft er ooit zo bijgestaan! En dat gaat ie weer doen als ie opgeknapt is..........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor polyester boten heb je poetsmiddelen om de boot te reinigen en de gel-coat te onderhouden. Dat kan natuurlijk ook gebruikt worden op velomobielen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verschil is wel dat een gel-coat op een velomobiel heel dun is, terwijl die op een boot al gauw een paar millimeter dik is. Gevolg is dat de barstje in de gel-coat van een velomobiel heel diep worden en er in de barstjes algen kunnen gaan groeien. Daar helpt niets tegen, in elk geval poets je dat niet weg (ik spreek uit ervaring). Dat is de voornaamste reden om tegenwoordig met auto-lak aan de slag te gaan. Daar ontstaan die barstjes niet, en krijg je ook geen algengroei.

      Verwijderen