woensdag 30 oktober 2019

Kippenvel en wratten

Vandaag een nieuwe lamp gemonteerd, een Bontrager Ion Pro RT voorlamp, maximaal 1300 lumen. Dat moet een bak licht geven. De houder van de camera verwijderd en vervangen voor de houder van de lamp. Een klusje van een paar minuten, omdat je tegenwoordig alles gewoon met de hand kan aandraaien. Gemakkelijk, maar ook diefstalgevoelig.
Toen ik de lamp voor de eerste keer aandeed viel mij op dat de fiets nat leek, terwijl hij lekker binnenstond. Hmmm. Uit nadere controle met de hand bleek dat er sprake was van een pokdalige situatie. De Bak zit onder de kippenvel en wratten.









Nader contact met de afdeling dermatologie voor velomobielen in Dronten leidde tot de volgende hypothese. Het overspuiten van De Bak een paar jaar geleden en het veelvuldig buiten staan van De Bak onder een hoes leidt mogelijk tot deze huidproblemen. Een echte oplossing is er niet, met uitzondering van een volledige behandeling in de kliniek in Dronten, die natuurlijk niet vergoed wordt door de basisverzekering.

7 opmerkingen:

  1. Tja Wilco, mooi is het niet, maar dat had/heb ik ook met mijn eigen reparaties, of beter gezegd, het spuitwerk.....
    Maar geen nood, de fiets rijdt er niet minder lekker door! En het blijft natuurlijk gewoon je eigen trouwe bak.......;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri, mijn angst was eerder dat deze 'druppels' zouden openbreken. De kans hierop lijkt klein.

      Verwijderen
  2. Misschien is het zelfs beter voor de aerodynamica? https://www.deingenieur.nl/artikel/verbeterde-aerodynamica-dankzij-haaienschubben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Piet, die gedachte heb ik ook gehad ... wie weet rij ik als een haai, kijk maar uit dat je niet gebeten wordt..

      Verwijderen
  3. Heel apart, lijken net korrels, lijkt net of je ze er af kunt vegen/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ik vind dat er door velomobilisten toch al een veel te grote zaak gemaakt wordt van uiterlijke opsmuk...Hoe kaler Jonker hoe groter pronker!

    BeantwoordenVerwijderen