Ik ben benieuwd, als het een drama is, laat ik het zeker weten en lach ik mijzelf uit ...
dinsdag 28 januari 2020
De Kap
Of het gaat werken, ik weet het niet. Maar het is pas een eerste proefversie, een definitieve versie wordt natuurlijk meer profi. Als ik rij met De Kap op, dan moet deze een beetje open staan om te voorkomen dat de voorruit onmiddellijk beslaat. Het gevolg daarvan is dat de bovenkant open komt en dat je het boven je voelt regenen, terwijl dat niet echt de bedoeling is. Dat moest al een tijdje veranderen en morgen wil ik dit gaan testen. Ik hoop dat het regent.... Ik heb stevig plastic gebruikt, van een kantoor map.
Ik ben benieuwd, als het een drama is, laat ik het zeker weten en lach ik mijzelf uit ...
Ik ben benieuwd, als het een drama is, laat ik het zeker weten en lach ik mijzelf uit ...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Je weet zeker dat het van boven komt, je zou verwachten als hij een beetje open staat dat door de snelheid en luchtstroom de druppels op de kap komen en er niet tussen.
BeantwoordenVerwijderenNa vandaag weet ik dat het vizier van de Sinnerkap niet optimaal is ontworpen. Het vizier hoeft niet helemaal omhoog te kunnen, tenzij je hem als remparachute wil gebruiken. Natuurlijk komt er nog steeds water van de voorkant binnen. De druppels lopen verder deels de van de kap af via de randen, dat gebeurt nu ook veel minder. Echter, het gebruikte materiaal ging soms klapperen met de pittige wind.
VerwijderenKlopt Wilco, dat zelfde ervaar ik ook. Misschien werkt jouw oplossing, ik ben benieuwd!
BeantwoordenVerwijderenTrial and error..Een probeerhandeling. Marcello Mastroianni ging ons voor (maar rookte te veel).
BeantwoordenVerwijderenHet enige wat van boven zou moeten kunnen komen is lekwater. De luchtstroom ( bij rijden tenminste ) voorkomt dat het achter het vizier aan de bovenkant kan inregenen zou je zeggen.
BeantwoordenVerwijderenWat ik zelf heb ervaren is dat regedruppels kapot slaan op de harde deksel rondom het ruitje en dan naar binnen worden geblazen. Ondanks een opstaande rand.
Volgens mij kom je nooit van spetters in je gezicht af als er geen dichte kap komt met ventilatielucht van elders ( bijvoorbeeld met slang vanaf de bodem ) en een mini-ruitenwisser omdat het vizier juist niet open moet bij regen.
Ik heb dat idee allang weer laten varen omdat ik de Quest niet meer gebruik voor woon-werk dus het een mooiweer fiets is geworden. Maar voor diegenen die wel dagelijks woon-werk rijden....waarom zou zoiets nooit ontwikkeld zijn ?