woensdag 9 oktober 2013

Marathon Supreme

Op de heenweg naar het herfsttreffen had ik een lekke achterband. Nader onderzoek leerde dat de originele Perfect Moiree wel aan het einde van zijn levensduur was gekomen. Op diverse plaatsten zaten scheurtjes, en hier en daar werd ook de onderlaag zichtbaar. Zo heb ik deze na 13204 kilometers vervangen door de Marathon Supreme. Ik had hem al liggen voor de komende winter. Op ligfiets.net wordt deze band door de rijders enigszins afgebrand, hij zou langzaam zijn. Ik merk weinig verschil met PM. Inmiddels heb ik er 150 kilometer op gereden en, hij is comfortabel, en als ik iets langzamer zou gaan, dan stel ik de kilometerteller wel wat bij :-).
Ik gebruik de velomobiel met name voor woon-werk verkeer, race niet, wil graag veilig overkomen, zeker in deze donkere tijden. En als ik twee kilometer per uur harder rij haal ik bovendien nog steeds mijn pont niet en ben ik dus net zo laat thuis.
Heb hem op 4,5 bar gezet.
Op de band staat geen montagerichting. Op het internet gestruind en hem zo gemonteerd dat de onderpunt van de V-vorm het eerst het wegdek raakt. Ik vermoed dat de draairichting ontbreekt, omdat de voor en achterband nogal eens omgekeerd worden gemonteerd.

2 opmerkingen:

  1. Ik rijd al vanaf het begin met de Supreme op aanraden van een andere VM-rijder.

    De 26" kwam heel positief uit de pendeltest van WimS. Vond ik niet doorslaggevend, maar wel leuk.

    Ik vind het geluid van de band heel prettig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De band is eigenlijk heel stil, en comfortabel. Een heel verschil met de oncomfortabele Marathons voor, gekozen voor het najaar en de winter in verband met de lekvrijheid en het steveige profiel voor gladdere ondergronden.

    BeantwoordenVerwijderen