Bij de montage bleek dat de schroefdraad niet meer lekker liep, nadat dat probleem was verholpen kon de deelbare kettingas met nieuw kettingwiel gemonteerd worden. Dat nieuwe ketting tandwiel was geen overbodige luxe. De oude ratelde dat het een lieve lust was en bleek binnen het omhulsel te draaien. In mijn fiets bleek de kettinglijn oorspronkelijk rechts te liggen, in plaats van de nu vereiste linkerkant. Nu hoeft dat geen probleem te zijn, maar na installatie bleek de boel nog behoorlijk geluid te maken. Dat viel niet mee. Uiteindelijk bleek dat dit kwam door de kettingbuis, die tegen het tandwiel aankwam. Toen bleek de ingenieuze originele constructie met tie-wraps: Als je een tiewrap dwars zet om de tiewrap die aan de kettingbuis vast zit, dan zorgt dat ervoor dat de kettingbuis niet meer tegen het tandwiel komt.
Erwin aan het werk |
Daarna met Erwin nog een stukje opgefietst. Hij sloeg af bij Uithoorn. In de verte zag ik een handbiker. Zou het Tim zijn? Even later haalde ik hem in en het bleek inderdaad Tim de Vries (vergeet niet op de link te kijken, die is spectaculair) te zijn. Tim ken ik van roeien in Zaandam, maar hij woont nu in Vinkeveen. Tim heeft ooit met trampoline springen een been verloren en handbiket nu op professioneel nivo. Hij vertelde dat hij zich net had geplaatst voor Rio en komende week in Zuid-Afrika een worldcup wedstrijd hoopt te winnen. Probeer hem trouwens maar eens bij te houden in een velomobiel. Hij rijdt gewoon 40. Succes Tim komende week!
Hoi Wilco,
BeantwoordenVerwijderenGezellig, met z'n tweetjes aan de fiets werken! Volgens mij ga je best tevreden zijn met de deelbare ashouder, ik vind het een groot voordeel om in 2 minuten nieuwe O-ringen te kunnen plaatsen!
Groeten, Adri.
De tie-wrap dwars montage (™) hebben jullie toch wel gepatenteerd ® & © ? ;-)
BeantwoordenVerwijderen