dinsdag 27 oktober 2015

Diversen

Mooi weer vandaag

Wat een heerlijke fietsdag! Nu hebben we de afgelopen weken al nauwelijks wind, maar met het zonnetje erbij is het helemaal heerlijk. De zon kwam op boven Schiphol, dat deed hij een maand geleden ook rond deze tijd.

Geniedijk Hoofddorp
Geniedijk Hoofddorp, met nieuw asfalt

Hempont

Op de Hempont terug kreeg ik een standje van de pontopzichter. Terwijl de meeste pontbazen de voorkeur aangeven dat ik op het middendek sta, was deze pontopzichter een andere mening toegedaan. Het was druk met fietsers en er was geen autoverkeer, dus ik reed het middendek al op maar werd teruggefloten. Vervolgens paste ik niet langs een hekje (er stonden andere fietsers), blokkeerde ik de boel en bleef een groot deel van fietsersruimte ongebruikt. Dit leidde weer tot irritaties achter mij. Ik heb bij het GVB om opheldering gevraagd.

Kapwatje

Opnieuw aan de kap geprutst. De stukken lexan aan de zijkant die binnenspattend water moeten tegenhouden bleven niet goed zitten. Nu opnieuw gemaakt. Vastgemaakt aan de kap met de bout die ook het vizier fixeert. Nu wachten op de regen. 

Tochten

Eigenlijk maar één tocht gemaakt. Een tocht door het land van Pé, door de Noord. Onder andere over het nieuwe fietspad van de Hondsbossche Duinen (voorheen Hondsbossche Zeewering) gereden. 

Zie hier een filmpje.

9 opmerkingen:

  1. Hoi Wilco

    Een paar meter verder en je had door m'n achtertuin gereden ;-)

    Groeten, Andre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ik altijd doe... ik parkeer op het gras en laat iedereen voor gaan, en dan is het al snel te vol, en kan zo hopaaa het middendek op

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wilco,

    Hoe zit je kap er dan nu uit? Foto's gemaakt?

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, maar lexan is doorzichtig, dus is lastig te zien. Heb overigens nog niet getest.

      Verwijderen
  4. Hoi Wilco,

    Welke camera heb je? De beelden zijn prima! Kaal en saai, maar wel mooi uitzicht zo boven op de duinen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hout Adri,

      Het is de Contour Roam 3 geworden. Paul, mooi geel, had de Roam 2 en die vond ik ook van die mooie beelden hebben. Heb helaas weinig tijd om te experimenteren.

      Groeten, Wilco

      Verwijderen
  5. Goed dat je niet alleen moppert over dit pontgedrag, maar ook meteen actie onderneemt en bij het GVB om opheldering vraagt. Heb je al antwoord gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees, ik heb nog geen reactie, maar verwacht zoiets slaps als 'het is ter beoordeling aan de pontbaas'. Ik laat het je weten.

      Verwijderen
  6. Hey Wilco,

    Heb op de H-B Zeewering gereden toen hij nog niet geopend was (Pinksterweekeinde). Gelukkig lag er toen nog geen split op het asfalt. Heerlijk glad dus. Naderhand lag mijn fiets vol zand door de wind.

    BeantwoordenVerwijderen