donderdag 23 augustus 2018

Toch nog naar de bron van de Maas

Tijdens mijn fietstocht afgelopen mei was 'De bron van de Maas' een mogelijk doel. Ik had de volledige route van Benjaminse gedownload (ik had ook het boekje gekocht) en zag dit als een mogelijkheid. Omdat ik het altijd lastig vind om in te schatten wat echt mogelijk is had ik een aantal mogelijke routeopties bedacht. Een kortere (die dus 1750 kilometer bleek), de route via de bron van de Maas en terug via de Moezel, en een langste route, waarvan ik wist dat die te ver zou zijn (maar je weet nooit), terug via de Elzas.

'De Bron' haalde ik niet, maar daar zat ik absoluut niet mee, ik had namelijk een prachtige route gereden.

Deze zomer zijn we naar Frankrijk op vakantie geweest en we rijden dan vaak met een stop. Petra suggereerde om Langres, niet ver van de bron, als tussenstop te nemen. Dit bood mij de mogelijkheid om de bron toch nog even te bezoeken. De mountainbike gaat namelijk mee en wordt gebruikt. Langres is een prachtige stad met ommuring en gezien de meertjes en fietsmogelijkheden in de omgeving een prima stop voor een paar dagen.


UItzicht vanaf de stadsmuur

Geboortestad van Diderot

Zo ben ik even heen en weer naar de bron gegaan op een prachtige dag. Het monument stelde natuurlijk niets voor. Het was een bosje in een verder open landschap. Er was wel net een ligfietser aangekomen op zijn M5.   










Geen opmerkingen:

Een reactie posten