maandag 2 december 2019

Beter zicht vanuit 'De Bak'

Al enige tijd vond ik dat het zicht vanuit 'De Bak' niet altijd ideaal was. Ook vond ik het lastig om het dashboard te zien. Nu had ik al een extra lichtbron toegevoegd, zodat ik in ieder geval zelf beter gezien wordt. Maar, om het zicht vanuit 'De Bak' verder te verbeteren en dus de veiligheid op de weg te vergroten heb ik een rigoureuze maatregel genomen. Afgelopen donderdag heb ik bij een oogkliniek twee kunstlenzen laten implanteren. Ik kan deze maatregel iedereen aanraden. Je laat je natuurlijke ooglenzen verwijderen en krijgt nieuwe, helemaal heldere lenzen er voor terug. Precies op sterkte. Geen bril meer nodig,



12 opmerkingen:

  1. Dat is wel rigoreus inderdaad! En......hoe bevalt dat? Pijn na de operatie, en hoe lang moet je je "rustig" houden? Maar eh.....misschien ga je nu omdat je alles zo goed ziet veel sneller fietsen, en dan moet je toch weer een bril op omdat anders je ogen gaan tranen van de koude wind..........en 's zomers om de vliegen uit je ogen te houden.....;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nauwelijks pijn, in principe mag ik alles behalve te zwaar sporten, geen zweet in mijn ogen, niet langdurig bukken etc. beetje rustig aan doen.

      Verwijderen
  2. Het is nog lang geen april hoor!
    Ik heb namelijk het gevoel dat je ons zit te dollen. Zelf geïnformeerd of ik mijn ogen kon laten laseren namelijk. Kreeg ik te horen dat met de kwaliteit van mijn zicht het wettelijk verboden is het risico van zo'n ingreep aan te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok, ik heb altijd al een groot verschil tussen beide ogen, een -1, andere -6. Is lastig met een bril te compenseren. Verder kon ik ook geen contactlenzen meer verdragen. En dan is dit de keuze die overblijft... dus, ik zit niet te dollen...

      Verwijderen
    2. Typisch Wilco, dat verschil heb ik ook, altijd al gehad. Bril vanaf m'n elfde, rechter oog nu -6, linker nu -2. Heb ondertussen wel een dubbelfocusbril, met leesgedeelte, omdat ook ik ouder wordt.......en dat gaat nog steeds goed met een bril, maar ik kan me heel goed indenken dat je zoiets doet na jaren met lenzen te hebben gelopen. Dan is een bril toch weer een beetje terug naar af......Vandaag heeft onze zoon Teun trouwens zijn ogen laten laseren, had ik ook gedaan als ik 30 jaar jonger was.

      Verwijderen
    3. Hoi Adri, ik heb absoluut niets tegen een bril, maar, ook vanwege mijn werk, was het niet handig. Ik zat soms met twee brillen over elkaar heen. En toen heb ik het besluit maar genomen..

      Verwijderen
    4. Proficiat Wilco, een gedurfde beslissing! Ik zie ook de voordelen wel van zo'n operatie, maar ben altijd wat huiverig van "knoeien" aan m'n ogen....Die bril met leesgedeelte die ik heb is ook niet ideaal, de afstand moet precies goed zijn om te kunnen lezen. Hoef jij nou geen leesbril meer?

      Verwijderen
    5. Als het allemaal goed gaat heb ik nooit meer een bril nodig, ook geen leesbril.

      Verwijderen
  3. Gaat het scherpstellen ook soepeler? Ik merk bij mezelf dat naarmate ik ouder word het scherptebereik van mijn ogen minder is. Het schijnt te komen doordat oudere lenzen minder flexibel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanaf ongeveer 40-45 jaar wordt het accommodatievermogen van de ogen minder. Daarom hebben veel mensen dan een leesbril nodig. De nu geimplanteerde lenzen hebben drie focusafstanden, waardoor je dichtbij en veraf goed kan zien. Je pakt automatisch het juiste stukje lens. Het is nog wel een beetje wennen, maar ik zie elke dag beter.

      Verwijderen
  4. Dan kan ik je (waarschijnlijk) alsnog feleciteren Wilco. Ik ken ook succesverhalen van mensen met 'geopereerde' ogen.
    Ik zat gisteren nog tegenover een Zaanse dame die me er met haar gelaserde ogen even fijntjes op wees dat de 'sojanootjes' van de Aldi waar ik zo trots mee aan kwam zetten maar liefst het equivalent van 4 klontjes suiker bevatten!
    Terwijl ik thuis niet dan met de grootste moeite (een leesbril) had kunnen lezen dat er 16% eiwit in zit (en dat viel me ook al tegen want in de hele sojaboon zit 35%!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Mick, het herstel gaat goed, nog wel een beetje rusting aam..

      Verwijderen