maandag 1 april 2013

IJzig Paastreffen



Het was ijzig, alle dagen was het 's ochtends dik onder nul.  


Op de heenweg, ijs aan de dijk tussen IJburg en Muiden



Op hetzelfde dijkje waren de schapen bijzonder nieuwsgierig naar de Strada (en naar mij). 


 De gemeenschappelijke ruimte op 't Boerenerf in Woudenberg

Questen, Mango's, Nazca's, Challenge's, M5's, Strada's en zelfbouw, overal verspreid over het terrein.

Onze Zuid-Afrikaanse vrienden waren ook weer vanuit Londen overgekomen. Misschien wel de meest bijzondere fietsen, allebei zelfbouw. Ze hebben plannen voor nieuwe, kortere ligfietsen.

Bananen ..............

Het weer ziet er verraderlijk mooi uit.

Op de zondag was er de keuze uit een kortere tocht van ongeveer 45 kilometer, en een langere tocht van ongeveer 85 kilometer. De langere tocht bleek vooral een velomobieltocht te worden met een enkele dappere roeifietser. Het koffiepunt was pannenkoekenhuis Rhijnauwen.

De lange tocht ging via de Amerongse Berg naar Amerongen. Voor mij was dit een eerste echte klim met een velomobiel. Dat valt niet mee. Er waart iemand rond op internet de Alpe Huzes met een velomobiel wil doen. Is die wel helemaal goed bij zijn hoofd. Ik zou in ieder geval een aantal kunstknieën bestellen.
De berg af ging met hoge snelheid. Dat ik de dag ervoor had ik mijn oude snelheidsrecord al verbroken naar 59 kilometer per uur. (Een verbouwereerde wielrenner vroeg mij hoe gard ik ging en of ik bijgetrapt had. Dat had ik niet. Hij had mij overigens bergop ingehaald.). vandaag ging het nog wat harder: 63 kilometer per uur. Ik kwam er achter dat boven de 60 km p/u alleen hele kilometers worden weergegeven.

Na Amerongen langs de rivierdijken via Wijk bij Duurstede richting Houten en naar het pannenkoekenhuis.

Plaspauze bij Wijk bij Duurstede




Donkere luchten, soms een sneeuwbui

Na 56 kilometers kwamen we eindelijk bij het pannenkoekenhuis. Ik was heerlijk rozig.








Geen fietsen plaatsen ...............

Dwars over de Utrechtse Heuvelrug weer terug. Dit was de laatste afdaling.


Bospad bij Den Treek.

 's Avonds uitgebreid gekletst en gekaart. Eindeloos 'Take Five' gespeeld. Daarnaast 'Van hier tot Lutjebroek. Een topografisch spel dat ik als geograaf wel even dacht te winnen. niet dus........

Het Henschotermeer, vlakbij de accommodatie.

Bij deze wil ik ook alle organisatoren van harte bedanken voor alle wat ze hebben gedaan om dit Paastreffen perfect te laten verlopen. Verder alle aanwezigen voor de gezelligheid. Tot het Herfsttreffen!

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!
    Volgens mij ben jij de eerste die foto's en een verslag naar buiten hebt gebracht van het Paastreffen. Je bent uit 'het zwarte gat' ontsnapt. Geweldig! ;-)

    Ter verklaring.
    Het was andere jaren bijna een wedstrijd wie de eerste fotolink op de Google mailinglijst (LML of kletslijst) Met de meegesleepte computers en toenemende technologie op de smartfoons was dat steeds eerder, bijna live te volgen.
    Dit jaar voor het eerst een absolute radiostilte, nog geen tweet kwam er uit 'Mombarg'. Ik kon mij niet inhouden daar een blog aan te wijden terwijl ik eigenlijk min of meer gestopt was met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het teleurstellend dat er geen andere verslagen zijn. Er moeten zo veel meer mensen zijn met leuke verhalen over spelletjes, pannenkoeken, haken etc..

      Verwijderen
  2. Hallo Wilco,

    Ja, dat valt best tegen dat klimmen met een VM, ik weet er alles van. De kou helpt er ook niet veel aan, dan kost het nog meer energie. Alp D'Huez zou ik ook niet zomaar aan beginnen, die hellingen hier vind ik al zwaar genoeg!
    Mooi verslag met leuke foto's!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ideaal zo'n smartphone. Fotokwaliteit helemaal niet zo slecht. Overigens vond ik mijn smartphone van het weekend een beetje te smart. Ik werd zondag wakker, keek naar de tijd op de Samsung en realiseerde mij dat ik vanwege de zomertijd echt meteen moest opstaan. Maar de telefoon had zichzelf al een uurtje aangepast. Had dus nog even kunnen blijven liggen. Ik verbaasde mij ook al over het grote aantal 'liggers' in de slaapzaal. Maar ja, zo half in dromenland sta je er ook niet echt bij stil.

      Verwijderen