zondag 3 januari 2016

Goede voornemens en terugblik

De terugblik is te halen uit mijn blogberichten. De fietstocht naar Frankrijk, met velovrienden, het Paastreffen en de Noordelijke velomobieltocht.
Alles bij elkaar heb ik het afgelopen jaar naar schatting ongeveer 500 uur in De Bak gehangen. Het is geen zitten, het is geen liggen, het is hangen. Precies zoals waarschijnlijk de meesten onder ons zich op de bank of in de luie stoel voor de televisie aanleggen. Maar de benen bewegen wel. Die benen hebben het afgelopen jaar naar schatting 250.000 kcal verbrand. Aangezien een gemiddelde man (?) ongeveer 2500 kcal per dag nodig heeft, ongeveer 900.000 per jaar, verbrand ik met fietsen meer dan een kwart van mijn gemiddelde behoefte. Helaas was dit niet voldoende om de meer dan 100 Belgische biertjes en diverse flessen wijn weg te werken. Daar moet komend jaar verandering in komen. Ik heb begrepen dat ongeveer 13% van de mensen een goed voornemen weet vol te houden...

11 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n rekenkundige benadering van je 'prestaties' Wilco :-)
    Zelf reken ik liefst zo weinig mogelijk omdat ik dat op het werk al het hele jaar doe.
    Twijfel eerder of ik genoeg energie heb om weer met een vijfde werkdag er bij te beginnen zonder auto (maar goed op gewicht)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mick, als ik fiets dan gaan er allerlei gedachten door mijn hoofd ...

      Verwijderen
  2. Hoi Wilco,

    Leuk rekensommetje inderdaad, ik reken nooit op die manier....ik fiets gewoon en als ik honger heb eet ik wat. Komt nogal eens voor, dat honger hebben, dus eet ik regelmatig wat. Best prettig, want ik eet net zo graag als ik fiets, dus het ene maakt het andere ook mogelijk. Gewichtsproblemen heb ik niet, volgens Ina zou er wel wat bij mogen, maar dat is niet mijn probleem, wat er niet aan komt hoeft er later ook niet af.......

    Maar ik wens je veel succes toe met je goede voornemen, dus veel kilometers in "De Bak" hangen is al een goed begin! En misschien herken ik je dan nauwelijks als we in 2017 CV bezoeken! ;-)))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri, als ik honger heb, dan eet ik, maar ik wordt regelmatig verleid als ik geen honger heb. Bourgondisch. Morgen maar weer lekker hangfietsen!

      Wilco

      Verwijderen
  3. Hou Wilco,

    Hopelijk kunnen we in 2016 weer samen wat kilocalorieën wegtrappen, om ze vervolgens met lekker eten en drinken ook weer een beetje aan te vullen. Het zou trouwens zomaar kunnen dat we elkaar dit jaar 40 jaar kennen.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hét woord van 2016 is 'hangfietser' !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is meer 'Hangouderen' als ik de gemiddelde leeftijd inschat op de OBT Hahaha :-D

      Verwijderen
  5. Het kan nog simpeler Wilco. Gewoon minder innemen en op de bank gaan hangen.
    Je lijf dwz organen en vooral hersenen, gebruiken in 'rust' het leeuwendeel van je dagelijks ingenomen Calorieën.
    Bijwerking is helaas dat cholesterol gehalte stijgt en je spijsvertering snelheid inkakt. Dat is wel een dingetje.... ;-|

    BeantwoordenVerwijderen