zaterdag 16 januari 2016

Velopride

Eind 2015 werden burgemeesters van grote steden gewaarschuwd voor fietsterroristen. Bakfietsen en andere afwijkende fietsers zouden wel eens zelfmoord aanslagen kunnen plegen. Nou heet mijn fiets De Bak en die is dus bij voorbaat zeer verdacht. De verdenkingen nemen verder toe omdat ik met velomobielkap fiets. Eigenlijk rij ik in een burka, slechts mijn ogen zijn immers zichtbaar door het vizier. Is dit een teken van onderdrukking van de velonaut? Volgens het bekende velonomenduo Theo en Allert uit Dronten is hier sprake van een vrijwillige keuze, er is geen sprake van onderdrukking. Sterker, zij geven aan dat dit juist een teken van emancipatie is van de velonaut. Het is de trots van de onafhankelijkheid!
Het standpunt van de meeste politieke partijen is trouwens dat ook velonauten volwaardige deelnemers zijn in de samenleving, zelfs als ze met kap rijden. Er wordt wel gewaarschuwd voor de besmettelijkheid van het HPV virus, waartegen nog steeds geen vaccin ontwikkeld is. Toch voel ik mij regelmatig gediscrimineerd. Op fietspaden komt het regelmatig voor dat middels hekwerken mij de toegang ontnomen wordt, op andere wegen word ik regelmatig bijkans van de weg gedrukt. Ook word ik soms uitgelachen door andere medelanders. Ik ben een niet-geïntegreerde fietser. Op de vraag 'willen we meer of minder velonauten?', blijkt zeer divers gedacht te worden.
De Velopride, die laatst in Lattrop plaatsvond, is dan ook nog altijd belangrijk. Gewone mensen die opkomen voor hun recht om te velovaren. Dat blijkt niet altijd gemakkelijk.

16 opmerkingen:

  1. Whoehahahahahahahahahahahahahahahaha, duimen omhoog Wilco! Ik heb genoten van dit stukje politiek correcte proza. Jij draagt het hoed van vrijheid van meningsuiting met trots!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Robert-Jan. Dir soort stukjes zijn ook erg leuk om te schrijven omdat ze bij mij tijdens het opstellen zoveel plezier geven. Ik ga associeren, en dan ontstaat er iets. Fijn dat je er om hebt kunnen lachen, dat was het doel!

      Verwijderen
  2. Hoi Wilco,

    Complimenten! Je begint hier heel goed in te worden! Ga zo door!

    ☺☻☺☻☺☻

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. trouwens dat velovaren lukt aardig met de regen de afgelopen dagen...pfff..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En moeten we nu niet de V.O.C. op poten gaan zetten? Het Velonauten Ontspannings Centrum?

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tijd voor een bekentenis mijnerzijds: Niet om geldelijke besparing fabriceerde ik mijn eigen velo-regenkap maar uit angst voor het sektarisch geweld tussen de producenten VelomobielOnderdelen en SinnerBikes van die dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je trouwens dat Willem-Alexander familie is van Adolf?
      http://www.nu.nl/binnenland/4200677/dna-onderzoek-mogelijke-voorvader-willem-alexander.html

      Verwijderen
    2. Weet jij trouwens dat Adolf een beroemde velomobielontwerper was. Hij ontwierp de blitzbike.

      Verwijderen