vrijdag 18 mei 2018

Ronde langs rivieren 2018 (deel 1)

Na 13 dagen en 1750 kilometer ben ik weer thuis. Een prachtige tocht gemaakt door Nederland, België, Frankrijk en weer terug naar huis. De Bak heeft zich prima gehouden al heeft hij wel gekraakt. Op donderdag 4 mei vertrok ik 's avonds naar Tante Lies, ik zou daar overnachten om vrijdagochtend vroeg te vertrekken richting het Belgisch Ligfietstreffen in Axel. Op weg naar Erwin viel het me al op dat de veerpoot linksvoor kraakte. Bij Erwin hebben we hem nog even gesmeerd, maar het bleek niets te helpen. Aangezien er weinig kan gebeuren heb ik vervolgens twee weken krakend als het skelet van mijn oudtante rondgereden.


Op vrijdagochtend vertrokken we om een uur of 8, nadat Erwin de vlag aan zijn velomobiel had bevestigd. Het zou hem nooit meer overkomen dat hij op de afwezigheid van een vlaggetje werd geattendeerd.


De tocht verliep prima. Prachtig weer, geen wolkje aan de hemel. Via het veer bij Maassluis en een pauze met appeltaart in Stellendam reden we Zeeland in. De sfeer was bijna mediterraan.  Mooie  vergezichten, de kleuren van het weer deden me dromen dat ik door Zuid-Frankrijk reed, de naam Port Zélande hielp daarbij.

Heuvelland bij Zoetermeer
Veer Maassluis

Over de dijken van Schouwen-Duiveland Goeree-Overflakkee
Op de Oosterscheldedam Brouwersdam

Op de Oosterscheldedamkering


Om kwart over vier hebben we de boot genomen van Vlissingen naar Breskens. Nog even een accupack gekocht, want mijn oude bleek de geest gegeven te hebben en het laatste stuk gereden. Ik was helemaal op. Maar ik reed natuurlijk 'volle Bak', met volledige kampeeruitrusting terwijl Erwin in de carbon Tante Lies rustig peddelde. Om ongeveer half 7 waren we op de camping na bijna 200 kilometer. Het was een gezellig weerzien. Joop en Anita onthaalden ons. We hebben de tent neergezet en we konden aan de pasta en de Belgische biertjes. Ik had erge trek.








8 opmerkingen:

  1. Het was een mooie en gezellige tocht!

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, zover rijden en nog kamperen ook, petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik heb jouw reisbelevenissen met plezier gevolgd.

      Verwijderen
  3. Het dijkje van Schouwen Duiveland is het meest zuidelijke dijkje van Zuid Holland tussen Ouddorp en de Brouwersdam. Maar daardoor niet minder mooi natuurlijk;)
    En de foto van tante Lies op de 'Oosterscheldedam' is de Brouwersdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, en de tweede foto de Oosterscheldekering. Heerlijk traject om te fietsen. Benieuwd naar het vervolg van je verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Wilco,

    Mooi verslag! Ik kijk al uit naar het vervolg!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ver gefietst trouwens op die amper 2 weken! Goed gegaan met de knietjes? In neem aan van wel, anders had je het niet al die kilometers vol gehouden! Mooi, beter een "Bak" die wat kraakt dan jou gewrichten! ;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen