Positief:
- Comfort, wat heerlijk om in je eigen cockpit te zitten.
- Ruimte gevoel in de velomobiel is zeer plezierig.
- Temperatuur, als het vizier naar beneden gaat is het meteen aangenaam.
- Zicht, absoluut geen last van de spijlen, zicht alle kanten op is prima.
- Zicht, beter als zonder kap, omdat ik dan meer last van tranende ogen heb.
- Snelheid, de snelheid lijkt een paar kilometer per uur omhoog te gaan.
- Het gevoel van contact met de buitenwereld blijft redelijk goed in stand.
Negatief:
- Beslaan van de vizier. Zelf ga ik dampen als een paard, het vizier beslaat dan en moet opengezet worden. Dit gebeurt sneller als dat ik had gedacht. De oorzaak kan ook zijn dat ik een mini-mini vizier van lexan (zelf gemaakt) op 'De Bak' geplaatst heb om het spetteren van regen tegen te gaan. Hierdoor komt er mogelijk wat minder wind onder de vizier door en beslaat deze meer. Moet ik nog verder testen.
- Meer geluid binnen, maar het viel mij mee na de eerdere verhalen van Quezzzt.
- Vertekening in het vizier. De opbouw van het vizier zorgt voor wat vertekening in het zicht. Is wennen.
- Vizier sluit niet zo goed aan aan de kap, gevolg is dat hij nog wel eens wil schudden. Misschien iets dikkere rubberen stukken tussen vizier en kap.
- Ik kan soms stoplichten hoog boven mij niet meer zien.
Nog niet in de regen gefietst, dus daarover nog geen ervaringen. Misschien morgen. Tot nu toe: heerlijk dat extra comfort.